Ik zoek een...

Actueel - Nieuws

Meer werktevredenheid en leren door coaching

wo 12 mei 2010

Ontvangen coaching is positief gerelateerd aan leren en werktevredenheid, wat betekent dat protégés die veel coaching krijgen meer leren en meer tevreden zijn met hun werk dan protégés die weinig coaching krijgen. Dat blijkt uit de resultaten van de studie ’Mentoring: wat is de invloed van de facetten van loopbaansupport op verschillende uitkomsten?’ uitgevoerd door Renske Bakker van de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam en is in lijn met eerder onderzoek. Onderzocht werd wat de invloed is van de facetten van loopbaansupport (uitdaging, zichtbaarheid, sponsoring, bescherming en coaching) op uitkomsten (leren, werktevredenheid en inkomen) voor de protégé. Daarnaast werd onderzocht of er interactie-effecten bestaan tussen de facetten op de uitkomsten.  

Klik hier voor het hele rapport



Geef hieronder uw reactie op dit nieuwsitem

Leave this one empty:
Naam:
Don't fill in data here:
Reactie:
Don't put anythin in here:
Nog geen reacties geplaatst