Ik zoek een...

Actueel - Nieuws

Bedrijven hebben te weinig aandacht voor sociale innovatie

di 26 okt 2010

Bedrijven maken bij belangrijke beslissingen nauwelijks gebruik van ideeën die door medewerkers naar voor zijn gebracht. Dat is de conclusie van een Nederlands onderzoek van het bureau Effectory. Die zogenaamde sociale innovatie neemt volgens de onderzoekers ook elk jaar verder af. Vijf jaar geleden kenden de medewerkers nog een score van 52 procent toe aan sociale innovatie, maar dat is inmiddels teruggevallen tot 46 procent. De onderzoekers hebben het over een bijzonder zorgwekkende ontwikkeling. Er wordt aan toegevoegd dat juist in tijden van crisis sociale innovatie noodzakelijk is. Ideeën die medewerkers aandragen, zijn volgens Effectory immers intelligente strategieën om beter en handiger te kunnen werken. Medewerkers hebben daarover immers de meeste praktische expertise. Sociale innovatie is volgens de onderzoekers de ideale manier om die expertise te laten renderen en een cruciaal voordeel te creëren tegenover de concurrentie.

Bron: Express.be



Geef hieronder uw reactie op dit nieuwsitem

Leave this one empty:
Naam:
Don't fill in data here:
Reactie:
Don't put anythin in here:
Nog geen reacties geplaatst