Hoe verbeter je de prestaties van medewerkers?

ma 23 mei 2022

Eén slecht presterende medewerker kan ervoor zorgen dat een bedrijf zijn targets niet haalt. Tijdig signaleren van slecht functionerende werknemers lijkt makkelijk, maar het is niet altijd even eenvoudig. Door het goed aan te pakken wordt ziekte en verzuim bij medewerkers voorkomen, en is de impact op prestaties enorm.

1. Zoek uit waarom een ​​werknemer niet goed presteert
Als een werknemer minder goed functioneert op de werkvloer, is het belangrijk om niet gelijk conclusies te trekken. Zelden is een persoon van plan om opzettelijk slecht werk te verrichten. Het probleem kan goed worden veroorzaakt door het ontbreken van de juiste middelen of training. Soms zorgen invloeden van buitenaf voor afleiding van het werk. Maar het kan ook zo zijn dat de werknemer in conflict is met de bedrijfsdoelstellingen en de motivatie verloren heeft om de missie van het bedrijf te vervullen. Welke reden ook ten grondslag ligt, het is belangrijk om te weten wat er speelt, zodat het verbeterd kan worden.

2. Moedig communicatie aan
Duidelijk communiceren over underperformance is een uitdaging, maar noodzakelijk. Managers moeten slecht presterende medewerkers het woord geven, zodat zij kunnen formuleren welke obstakels er zijn. Dan pas kan het management de omstandigheden verbeteren. Maar niet alleen de manager en medewerker moeten worden aangemoedigd om te communiceren. Ook teamgenoten moeten deadlines, verwachtingen en vooruitgang delen. Door dit te doen, is het gemakkelijker om in het kader van het team van start tot finish te navigeren. Het biedt mogelijkheden om samen te werken en het werkproces voor iedereen te verbeteren.

3. Creëer een positieve werkomgeving
Zodra de communicatie helder is, is het tijd om de werkomgeving te herzien. Het zou geen zin hebben om de communicatie aan te moedigen in een omgeving waar mensen door superieuren worden geïntimideerd, willekeurig worden berispt en hun zorgen niet serieus worden genomen. Werk aan een cultuur waarin werknemers hun mening mogen geven. Medewerkers in een gezonde en gelukkige werkomgeving, leveren betere resultaten. Medewerkers zullen eerder goede ideeën bijdragen en harder werken voor een bedrijf dat ze wil horen.

4. Zorg voor ontwikkeling en training
Vaak wordt bij aanvang van een nieuwe baan een training gegeven, maar vervolgens wordt de fout gemaakt om te denken dat het iets eenmalig is. Training moet doorlopend plaatsvinden, zodat werknemers hun vaardigheden kunnen blijven ontwikkelen. Dit is de manier om de prestaties van medewerkers continu te verbeteren.

5. Vergeet niet om een ​​beetje plezier te hebben
40 uur per week werken in een niet-inspirerende omgeving is het recept om niet-inspirerende resultaten te krijgen. Studie na studie heeft aangetoond dat het goed is om kleine pauzes, ontspannende wandelingen te houden en frisse lucht binnen te krijgen. Voeg daar nog positieve teambuilding-ervaringen aan toe en kansen om te lachen, en de motivatie en prestaties van medewerkers zichtbaar verbeteren.

6. Erken individuele bijdragen
Als je het moreel van je medewerkers een boost wilt geven en hen wilt motiveren om het beste te geven, moet je hun individuele bijdragen en prestaties erkennen. Wees genereus met je lof en je zult merken dat het personeel creatiever wordt en meer wil werken. Maar pas op. Royaal zijn met lof verminderd de waarde en impact van uw lof verminderen. (bron: Baaz.)

Naar het overzicht